30 Tem 2010

Yazamamak

Bir suçluymuş gibi kalktım masadan,
Kağıt ağlamaklı, kalemse suskun...
Yaşamadan yazmak suçmuş yasadan
Düşler yolda kalmış, ilhamsa küskün...

Şiir de denedim, süslü yazı da
Bu kışı da yazdım, geçen yazı da
Ya hece tutmuyor, ya suç aruzda
Ritim yere düşmüş, kafiye üzgün...

Dışardaki kardan bir ses bekledim
Hayali aşklara kimler ekledim
Koşmak şöyle dursun, hep emekledim
Anlam çoktan yatmış, şekilse baygın...

Tam geliyor derken yeniden gitti,
Konular tükendi, sözcükler bitti,
Kaçıncı kağıt bu yırttığım yetti!
Beyit bana küsmüş, dörtlükse dargın...

Farkına vardım en sonunda sırrın:
Yazıyorsan eğer yaşamalısın!
Bu gece hayalmiş ki her yazdığım
Şair istifa etmiş, şiirse şaşkın!

-1998-

1 yorum:

  1. Cok güzel.. Birden neden eskisi gibi yazamadigimi fark ettim..

    YanıtlaSil